چین بزرگترین تولید کننده ی عناب در جهان

عناب (Ziziphus jujube Mill.) از خانواده Rhamnaceae است و بیش از 700 رقم در چین دارد. بیش از 4000 سال است که در چین کشت می شود و به اقتصاد کشاورزی این کشور کمک زیادی می کند.

چین 90 درصد از تولید عناب جهان را در اختیار دارد که بیشتر در بازار داخلی مصرف می شود و تنها 3 درصد آن صادر می شود. از حدود 9 میلیون تن در سال 2015، انتظار می رود در سال 2019 به 16.5 میلیون تن برسد.

معمولاً در چین به‌عنوان یک داروی سنتی به دلیل خواص ضد عفونی‌کننده، تسکین‌دهنده و آنتی‌بیکیک آن استفاده می‌شود. همچنین به دلیل داشتن ترکیبات فعال زیستی (اسید اورسولیک و اسید اولئانولیک) که دارای اثرات ضد تکثیر و آپوپتوز هستند، برای مبارزه با سرطان سینه استفاده می شود. قلب و بند آوردن خون و اسهال.

میوه عناب به دلیل ترکیبات بیوشیمیایی آن به عنوان غذا، افزودنی های غذایی و طعم دهنده نیز استفاده می شود. قندهای محلول اصلی موجود در میوه عبارتند از فروکتوز، گلوکز و ساکارز که طعم شیرین میوه را بهبود می بخشد.

مصرف عناب به دلیل خواص عالی آن بسیار پیشنهاد می شود و یکی از علل این پیشنهاد قیمت عناب دارویی 1401 و دردسترس بودن آن است.

در چین، “Dongzao” با توجه به طعم، تردی و آبدار بودن، یکی از ارجح ترین گونه های عناب است. این میوه بیشتر به صورت خشک و سپس به شکل آب نبات صادر می شود. میوه عناب صادراتی بین ماه های آگوست و اکتبر با دوره برداشت بهینه در سپتامبر برداشت می شود.

مدت زمان عرضه در بازار به دلیل ماندگاری کوتاه رقم ‘Dongzao’ بسیار کوتاه است. برای افزایش ماندگاری این رقم. ، چندین روش آزمایش شده است.

برای مثال، زونگ و همکاران تأثیر یک اتمسفر کنترل‌شده و یک بسته فیلم حوصله‌دار را بر روی ذخیره‌سازی میوه آزمایش کرد نتایج آنها نشان داد که جو کنترل شده یکپارچگی غشای میوه را حفظ می کند و از قهوه ای شدن و تخمیر میوه جلوگیری می کند و در نتیجه ماندگاری میوه را طولانی می کند.

با این حال، این روش نگهداری بسیار گران است، بنابراین، قیمت عناب خرمایی تمام شده برای محصول را افزایش می دهد و آن را کاهش می دهد. روش دیگر عبارت است از برداشت زودتر میوه، یعنی در مرحله سفید شدن و نگهداری آن.

  • منابع:
    1. Variations of the nutritional composition of jujube fruit during maturation stages
  • تبلیغات: 
    1. رونمایی از اولین ساختمانهای آینده در نمایشگاهی در چین!!
    2. دوربین مداربسته راز خیانت را فاش کرد
    3. به راحتی با گواهینامه رانندگی خود پاسپورت کانادا بگیرید
    4. دانستنی های روغن آرگان

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.