کمبود لوله آب دهنی موجب افزایش قیمت مسکن شد

یک تعهد مهم فدرال برای تامین مالی حذف یک میراث ملی سمی لوله آب آهنی آب آشامیدنی سربی نویدبخش بهبود چشم‌انداز سلامت عمومی برای میلیون‌ها نفر در سراسر ایالات متحده است.

اما همچنین جوامع را با انتخاب سختی بین لوله‌های جایگزین ساخته شده از لوله‌های به خوبی مطالعه شده مواجه می‌کند. فلزاتی مانند مس، فولاد یا آهن و لوله های مقرون به صرفه تر اما کمتر مورد مطالعه ساخته شده از پلاستیک.

بر اساس تخصیص 15 میلیارد دلاری در قانون زیرساخت دو حزبی سال گذشته، بودجه اختصاصی به ایالت های ایالات متحده برای پرداخت هزینه حذف و جایگزینی به اصطلاح خطوط خدمات سرب لوله هایی که شبکه های آب زیرزمینی را به ساختمان ها و سیستم های لوله کشی آنها متصل می کند، شروع شده است.

این بودجه می تواند جایگزینی حدود یک سوم از شش میلیون تا 10 میلیون این خطوط را پوشش دهد.

در ماه مارس، افزایش پیش‌بینی‌شده کار جایگزینی لوله‌های سرب، گروهی متشکل از 19 سازمان حامی بهداشت و محیط‌ زیست به ریاست شورای غیرانتفاعی دفاع از منابع طبیعی را بر آن داشت تا مجموعه‌ای از اصول راهنما را برای جایگزینی خطوط سرب منتشر کنند.

لوله

در میان توصیه‌های متعدد مربوط به مشارکت جامعه، ایمنی و عدالت اقتصادی، این سند در برابر تعویض لوله‌های ساخته شده از پلاستیک موضع می‌گیرد و به جای آن خواستار ایجاد خطوط مسی است.

تعدادی از کارشناسان می گویند اگرچه در جامعه بهداشتی و زیست پزشکی اجماع وجود دارد که خطوط خدمات سرب باید جایگزین شوند، بسیاری از سؤالات مربوط به کیفیت آب و سلامت در مورد لوله های پلاستیکی آب آشامیدنی در ایالات متحده حل نشده است یا هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

برخی از نمایندگان صنعت با یافته‌های اخیر که ارتباط بین لوله‌های پلاستیکی آب آشامیدنی و مسائل بهداشتی را نشان می‌دهند، مخالف هستند.

این وضعیت می تواند برای شرکت ها و مصرف کنندگان ناامید کننده و گیج کننده باشد زیرا جوامع بودجه فدرال برای جایگزینی دریافت می کنند – و سپس باید ابعاد مختلف انتخاب ایمن ترین و مناسب ترین لوله های جدید را برای منطقه خود در نظر بگیرند.

خطوط خدمات معمولاً با توجه به منابع مختلف از مس، آهن، فولاد یا یکی از چندین نوع پلی اتیلن یا پلی وینیل کلراید ساخته می شوند.

بلوفیلد ریسرچ، شرکتی که تحلیل‌هایی از بازارهای جهانی آب ارائه می‌کند، می‌گوید در دهه آینده تا 35 درصد از هزینه‌های شرکت‌های آب و برق ایالات متحده برای توزیع آب آشامیدنی صرف لوله‌های پلاستیکی خواهد شد.