چرم ساده ای که دلیل اصلی مرگ مردم در شاهچراغ بود

چرم نیمه آنیلین نوعی چرم ساده است و همانطور که برخی معتقدند رنگ آنیلین کمتری در ساخت آن به کار رفته است نسبت به چرم که به سادگی توضیح داده شده است، به عنوان چرم آنیلین، چرم آنیلین خالص یا تکمیل شده آنیلین.

اصطلاح چرم نیمه آنیلین به چرم تمام دانه ای که فقط حاوی مقدار کمی پوشش سطحی است، توصیف می کند. محصولی درجه یک که به بیشتر خصوصیات طبیعی چرم اجازه می دهد خود را نشان دهد. بنابراین، گمراه کننده است که یک چرم به شدت روکش شده یا محافظت شده را به عنوان رنگ آمیزی نیمه آنیلین توصیف کنیم.

بروس نرس می گوید: «هرگاه کسی چرم آماده آنیلین یا نیمه آنیلین را توصیه می کند، همیشه باید به این نکته اشاره کرد که این روکش ها خیلی سریع یک پتینه طبیعی ایجاد می کنند و می توانند به راحتی رنگ و یا علامت گذاری کنند.

روغن‌ها، موها، پوست و غیره، حتی آب می‌تواند به‌طور دائمی این پوشش‌ها را لکه‌دار کند، اگر به اندازه کافی در آنجا بماند، گاهی فقط چند دقیقه. پرداخت از نظر مقاومت در برابر لکه به اندازه سطح رنگدانه ای بادوام نیست.

چرم

رنگ‌های نافذ استفاده‌شده شفاف هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در پوست و پتینه‌ای طبیعی که پوشش چرم را با گذشت زمان کهنه می‌کند، نمایان می‌کند.
آنیلین محافظت شده: چرم آنیلین محافظت شده ارزان تر و رایج تر از چرم آنیلین خالص یا نیمه آنیلین است. رنگ آن ثابت تر است و چون با رنگدانه های محافظ پوشانده شده است، علائم طبیعی چرم کمتر به چشم می آید.

چرم محافظت شده رنگدانه بیشتری نسبت به چرم نیمه آنیلین دارد و در واقع راحت تر از چرم آنیلین خالص تمیز می شود زیرا رنگدانه های سطحی آب و لکه ها را دفع می کنند… در برابر استفاده های سنگین به خوبی می ایستند. بروس نرس توضیح می‌دهد: «روکش‌های چرمی کاملاً تکمیل‌شده دارای پوشش محافظ پلی‌اورتان یا پلی اکریلیک هستند که باعث می‌شود تا حدودی در برابر لکه مقاوم باشد و تمیز شود. رنگدانه‌دار و پوشش محافظ پلی به پوشش چرمی قابلیت سایش خوبی می‌دهد.