پت ضایعاتی که 12 بیماری عجیب و غریب جهان از آن می آید

تخمین زده می شود که 1000 رودخانه مسئول تقریباً 80 درصد انتشار سالانه پلاستیک رودخانه ها در اقیانوس ها هستند که بین 0.8 تا 2.7 میلیون تن در سال متغیر است و رودخانه های کوچک شهری جزو آلوده ترین ها هستند.

رودخانه می سی سی پی که در قلب آمریکا جریان دارد، 40 درصد از قاره ایالات متحده را تخلیه می کند و مجرای برای رسیدن زباله ها به خلیج مکزیک و در نهایت به اقیانوس ایجاد می کند.

لحظه ای که پت ضایعاتی نوشابه مدرن عادات نوشیدنی جهان را تغییر داد دشوار است. روزی که سوپرمدل های نیویورکی در اواخر دهه 1980 شروع به حمل بطری های بلند آب اویان به عنوان اکسسوری در کت واک های نمایش مد کردند، مطمئناً نشان دهنده آینده پیش رو بود.

میلیاردها بطری با این وعده فروخته شد که آب بطری برای مو و پوست مفید است، سالم تر از نوشابه ها و ایمن تر از آب لوله کشی است. و طولی نکشید که مصرف کنندگان به این فکر افتادند که تقریباً در هر جایی که می روند به آب در دسترس نیاز دارند.

پت

بطری‌های پلاستیکی و درب بطری‌ها سومین و چهارمین زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده در پاکسازی‌های سالانه ساحل Ocean Conservancy هستند.
تصویر توسط هانا ویتاکر، نشنال جئوگرافیک

چیزی که بطری‌ها را از سایر محصولات پلاستیکی متمایز می‌کند که در ظهور مصرف‌گرایی پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمدند، سرعت بی‌نظیری است که بطری نوشیدنی که اکنون در سراسر جهان در همه جا وجود دارد، از راحتی به نفرین تبدیل شده است. انتقال در یک نسل انجام شد.

پیتر گلیک، یکی از بنیانگذاران و رئیس بازنشسته مؤسسه اقیانوس آرام در اوکلند، کالیفرنیا، و نویسنده کتاب بطری شده و فروخته شده: داستان پشت وسواس ما با می گوید: “بطری پلاستیکی صنعت نوشیدنی را متحول کرد و عادات ما را از طرق مختلف تغییر داد.” آب بطری شده.

ما به جامعه‌ای تبدیل شده‌ایم که به نظر می‌رسد اگر آب در دسترسمان نباشد، اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد. یه جورایی احمقانه است اینطور نیست که در قدیم کسی از تشنگی مرده باشد.»