مصرف پسته تازه با پوست ۱۴۰۱ موجب افزایش اشتها در بدن می شود

پسته منبع خوبی از منگنز است، یک ماده مغذی مهم که نقش مهمی در تنظیم قند خون، جذب کلسیم، متابولیسم چربی و کربوهیدرات، عملکرد مناسب تیروئید و غیره دارد. از سوی دیگر، سطح بالای منگنز در بدن انسان می تواند منجر به لرزش، سردرد، کاهش اشتها، اختلالات عصبی و توهم شود.

بنابراین مصرف پسته تازه با پوست ۱۴۰۱ باید طبیعی باشد. افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی یا حتی پارکینسون باید از خوردن غذاهای حاوی منگنز پرهیز کنند. با مصرف متعادل پسته از این عوارض در امان هستید.

وقتی می گوییم پسته، اغلب به فکر یک عطریه می افتیم. اما این آجیل دارای چندین فواید سلامتی است که ارزش دانستن در مورد آنها را دارد. آنها بخشی از آجیل هستند، توصیه های مصرف از ژانویه 2019 25 گرم در روز بوده است.

آیا خوردن پسته برای سلامتی مفید است؟ پسته سرشار از پروتئین است و برای هر وعده 100 گرمی آن 21 گرم دارد. ترکیب جالبی است زیرا پروتئین ها مانند کربوهیدرات ها و لیپیدها برای بدن ضروری هستند.

آنها نقش ساختاری دارند، اما در بسیاری از فرآیندها مانند پاسخ ایمنی، انتقال اکسیژن در بدن، یا هضم نقش دارند.

پسته

پسته چاق کننده است؟ پسته سرشار از لیپیدهای غیر اشباع است، لیپیدهای با کیفیت مانند سایر دانه های روغنی. بیش از 50 درصد اسیدهای چرب موجود در پسته، اسیدهای چرب غیراشباع و عمدتا تک غیراشباع هستند.

سه خانواده اسیدهای چرب وجود دارد که بر اساس ساختار بیوشیمیایی آنها طبقه بندی می شوند: اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب تک غیراشباع و اسیدهای چرب چند غیراشباع.

اسیدهای چرب تک غیراشباع به این دلیل نامیده می شوند که دارای یک پیوند دوگانه منفرد هستند که بین دو اتم کربن قرار دارد. اسیدهای چرب تک غیراشباع در رژیم غذایی به وفور یافت می شوند، چه منشا گیاهی و چه حیوانی دارند.

در میان اسیدهای چرب غیر ضروری، ما به ویژه اسید اولئیک و اسیدهای چرب اشباع را می‌یابیم.