فروش گوجه فرنگی سر زمین کشاورزی در شهر تهران به دلیل ایجاد مسمومیت ممنوع شد

گوجه فرنگی میوه ای است که به راحتی می توان آن را حتی به تنهایی خورد. مصرف آن سالم ترین است زیرا بدون پختن از شاخه کنده می شود، اما بسیاری از غذاها را می توان با گوجه فرنگی درست کرد.

رب گوجه فرنگی که در وعده های غذایی زیاد استفاده می شود یکی از این غذاهاست. همچنین می توان گوجه فرنگی را خشک کرد و از آن در انواع پیش غذا استفاده کرد.

گوجه فرنگی سر زمین کشاورزی می تواند جایگزین خوبی در سالاد یا صبحانه برای استفاده بدون فرآوری باشد. وقتی به صورت خام مصرف شود، جذب ویتامین ها و مواد معدنی مفید شدیدتر است.

طول میوه گوجه فرنگی به طور متوسط ​​10-15 سانتی متر است. گوجه فرنگی که گیاهی پر کرک است به طور متوسط ​​گلهایی به طول 1-2 سانتی متر می دهد. ساقه این گیاه می تواند تا 150 سانتی متر برسد.

میوه گوجه فرنگی به عنوان یک انبار ویتامین شناخته شده است. گوجه فرنگی که به ویژه سرشار از ویتامین A است، از جمله غذاهایی است که به دلیل وجود ماده اگزالات در آن برای مبتلایان به مشکلات کلیوی باید به طور محدود مصرف شود.

گوجه

این ماده ای به نام لیکوپن است که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می دهد. لیکوپن یکی از موثرترین آنتی اکسیدان هاست.

انواع گوجه فرنگی کدامند محبوب ترین نوع گوجه فرنگی در بازار که در برابر شرایط جاده مقاوم است گوجه فرنگی قطبی است. به نوعی که با ساختار گیاهی قوی خود می تواند از میوه خود در برابر نور خورشید محافظت کند و گوجه فرنگی گرد تولید کند، گوجه فرنگی سفره ای نام دارد.

گوجه فرنگی نوع صنعتی عموماً برای تولید رب گوجه فرنگی مناسب است. به غیر از اینها، گوجه فرنگی هیبریدی نیز وجود دارد. Adonis F1، Super Red F1، Sitting Tomato، Egemen F1، Cevahir F1، Beton F1 و Yeşim F1 از انواع گوجه فرنگی هیبریدی محسوب می شوند.

هر گوجه فرنگی هیبریدی ویژگی ها و شرایط رشد خاص خود را دارد. میوه ها معمولاً از نظر شکل متفاوت از یکدیگر تشکیل می شوند. Yeşim F1 بیشترین رشد گوجه فرنگی هیبریدی در مناطق دریای اژه، مرمره و مدیترانه است.

علاوه بر اینها گوجه بورسا و گوجه گیلاسی از انواع شناخته شده آن هستند. بسته به مناسب بودن گونه، حتی امکان پرورش گوجه فرنگی در گلدان نیز وجود دارد.