فروش چرم فانتزی موجب سقوط شدید ارز در بازار شد

می گویند گاو مادر تمام تمدن هاست. از میان تمام تصاویر هند، تعداد کمی ماندگارتر یا دوست‌داشتنی‌تر از تصویر گاوی هستند که هندوها به خاطر شیر حیات‌بخشش که آزادانه در خیابان‌های شهر پرسه می‌زند، مورد احترام قرار می‌گیرند. اما این تصویر کارت پستال حقیقت تاریک تری را رد می کند.

هند بزرگترین صادرکننده چرم فانتزی در جهان است. و در حالی که کشتن گاوها در همه ایالت‌ها به جز دو ایالت ممنوع است، در دنیای تجارت غیرقانونی چرم، نقض حقوق حیوانات زیاد است زیرا این کشور مقدس‌ترین نماد خود را برای برآورده کردن تمایل غربی‌ها به چرم به دست می‌آورد.

Nilesh Bhanage، رئیس انجمن رفاه گیاهان و حیوانات می‌گوید، طبق بسیاری از قوانین شورای محلی، کشتارگاه‌ها باید مجوز بگیرند. «اما بسیاری از کشتارگاه ها مجوز ندارند.» علیرغم قوانین سختگیرانه برای حمایت از حقوق حیوانات، کشتارگاه های غیرقانونی بدون نظارت و بدون نظارت باقی می مانند.

منبعی از یکی از صادرکنندگان برجسته کیف های چرم هند به بریتانیا که خواست نامش فاش نشود، فاش کرد که معمولاً از چرم غیرقانونی استفاده می شود. “اغلب به این ترتیب ارزان تر است.

چرم

این صنعت شفاف نیست. پشت صحنه کارهای زیادی برای کاهش هزینه ها و تامین هزینه ها انجام می شود. حقوق حیوانات تا حد زیادی به خطر افتاده است.» یک تکنسین برجسته چرم تخمین زده است که 75 درصد از کل چرم هندی می تواند از منابع غیرقانونی باشد.

ذبح گاو فقط در بنگال غربی و کرالا مجاز است و حمل گاو برای کشتار از مرزهای ایالتی غیرقانونی است. هیچ یک از ایالت ها دارای جمعیت قابل توجهی گاو نیستند، اما صدها هزار گاو از سراسر هند به آنجا آورده می شوند تا کشته شوند.

پوروا جوشیپورا، مدیر مردم برای رفتار اخلاقی با حیوانات، توضیح می‌دهد: «تاجران به مقامات رشوه می‌دهند تا به سمت دیگری نگاه کنند، در حالی که گاوها را به تعداد زیاد در وسایل نقلیه می‌بندند که استخوان‌هایشان می‌شکند، خفه می‌شوند و بسیاری در مسیر کشتار می‌میرند».

اروپا. هزاران نفر دیگر مجبور به راه رفتن هستند.  اغلب بدون آب یا غذا. اگر از خستگی به زمین برسند، گله‌داران استخوان دنبالچه‌شان را می‌شکنند یا فلفل و تنباکو را در چشمانشان می‌مالند تا دوباره راه بروند.»