ریختن سویا در بازار ازاد موجب آلودگی مواد پروتئینی شد

امروزه کوفته ها، کوفته ها، سوسیس و کالباس و کنسرو گوشت سویا قفسه های فروشگاه ها و بازارها را تا لبه پر می کنند، اگرچه هیچ کس واقعا نمی داند که گوشت سویا می تواند برای دسته های مختلف افراد مفید و مضر باشد.

در حالی که سویا در بازار ازاد می تواند برای زنان یائسه مفید باشد، اما مصرف زیاد آن بر مردان، افراد مسن و زنان مسن تأثیر منفی می گذارد. به همین ترتیب، گوشت سویا برای زنان باردار و مادران شیرده مضر است. مصرف فرآورده های سویا برای افراد مبتلا به اختلالات تیروئید و کودکان اکیدا ممنوع است.

سویا اگر در حد اعتدال و کم مصرف شود نمی تواند به افراد سالم آسیب برساند. برای سال‌ها، دانشمندان مدت‌ها بحث کرده‌اند که آیا محصولات سویا برای انسان مفید است یا بد.

مزایای اصلی مصرف آن عبارتند از:

سویا حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی طبیعی است که برای رشد، توسعه و تجدید هر سلول در بدن ضروری است.

سویا

دارای محتوای بسیار بالایی از بسیاری از ویتامین های طبیعی: A، B، C، D، و همچنین اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و سایر عناصر فعال زیستی است که بدون آنها متابولیسم خوب و در نتیجه سلامت عالی غیرممکن است.

دانه سویا برای پیشگیری از سرطان سینه در زنان یائسه مفید است. سویا حاوی آنالوگ هورمون زنانه تستوسترون و فلاونوئیدها است.

بدون کلسترول، سرشار از لسیتین و اسیدهای امگا 3 و 6 است که باعث پیشگیری عالی از بیماری های قلبی عروقی و بهبود عملکرد سلول های مغز و سیستم عصبی می شود.
این گوشت برای درمان بیماری های بسیار جدی توصیه می شود: تصلب شرایین، فشار خون بالا و دیابت شیرین. برای افرادی که مشکلات اسکلتی عضلانی دارند توصیه می شود.
جایگزینی ضروری برای افرادی که از مصرف لبنیات و فرآورده های گوشتی طبیعی به شدت ممنوع هستند. سویا یک محصول ضد حساسیت در نظر گرفته می شود.

اما مواردی از عدم تحمل فردی ممکن است رخ دهد. بنابراین مهم است که با یک متخصص آلرژی مشورت کنید تا در صورت داشتن شرایط سلامتی، تصمیم بگیرید که آیا محصولات سویا برای شما خوب یا مضر هستند.