داشتن قلبی سالم با مصرف خرما

داده‌های حاصل از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی گزارش می‌دهند که مصرف میوه یا عصاره خرما می‌تواند نشانگرهای منتخب سلامت عروق، به‌ویژه سطوح لیپید پلاسما شامل تری‌گلیسرید و کلسترول، شاخص‌های استرس اکسیداتیو و التهاب را تعدیل کند، اما داده‌های انسانی اندک است.
تحقیقات بیشتری برای توصیف بهتر پلی فنل‌های خرما مرداسنگ بندرعباس و ترکیبات یا فراکسیون‌های بیواکتیو منحصر به فرد، ایجاد سطوح ایمن و مؤثر مصرف و مشخص کردن مکانیسم‌های اساسی اثر مورد نیاز است.
اجرای دقیق علمی در کارآزمایی‌های بالینی و ارزیابی نشانگرهای عملکردی بیماری‌های عروقی، مانند اتساع با واسطه جریان و تونومتری شریان محیطی، همراه با پروفایل‌های میکروبیوم روده، اطلاعات مفیدی را در رابطه با سلامت انسان ارائه می‌دهد.
داده های در حال ظهور از این ایده حمایت می کنند که مصرف خرمای مضافتی 8 کیلویی می تواند جزء مفیدی از یک سبک زندگی سالم برای کسانی باشد که به دنبال اثرات مفید بر سلامت عروق هستند.
خرما
چندین فعالیت بیولوژیکی، که عمدتاً بر اساس مدل‌های آزمایشگاهی و حیوانی پیشنهاد شده‌اند، با توجه به اثرات بالقوه خرما بر سلامتی توصیف شده‌اند.
اینها شامل حمایت از دفاع اکسیدانی، اثرات ضد التهابی و محافظت از معده  و فعالیت ضد سرطانی است. با شیوع بالای CVD و دیابت در سراسر جهان، بررسی جامع خرما مضافتی و ارزش بالقوه آنها در ارتقای سلامت عروق به موقع است.
در اینجا، ما بر روی نقش خرما برای تأثیرگذاری بر نشانگرهای عملکرد قلبی عروقی، با توجه ویژه به اقدامات مفید آنها در انسان تمرکز می کنیم. جهت‌های تحقیقاتی آینده در مورد تاریخ‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.
درختان خرما از قدیمی‌ترین درختان جهان هستند و یک محصول میوه مهم در کشورهای خاورمیانه هستند خرما کبکاب برای مسلمانان اهمیت دینی قابل توجهی دارد.
به طوری که در بسیاری از بخش های قرآن کریم از این میوه به دلیل ارزش غذایی و دارویی آن یاد شده است.
  • منابع:
    1. Date Palm Fruit (Phoenix dactylifera): Effects on Vascular Health and Future Research Directions
  • تبلیغات: 
    1. تولید سوسیس های رژیمی با استفاده از رب گوجه!
    2. هواکش قوی که کل وسایل را بهم ریخت!
    3. پارچه مبلی که با نشستن بر روی آن رنگ عوض می کند!
    4. با کمک سیم مفتول می توان شاتل فضایی ساخت