خوردن زعفران سرگل نگین قائنات با آب به صورت ناشتا خون بدن را تصفیه میکند

زعفران رنگ زرد روشنی به غذاها می بخشد. زعفران به دلیل طعم فوق العاده ای که دارد و رنگ زردی که به غذاها می بخشد. به طور گسترده در غذاهای عربی، آسیای مرکزی، اروپایی، هندی، ایرانی، مراکشی و غذاهای کورنوال استفاده می شود.

شیرینی ها و لیکورها نیز اغلب حاوی زعفران هستند. گلرنگ یا زردچوبه اغلب به جای زعفران استفاده می شود.

زعفران سرگل نگین قائنات که تاریخچه بسیار قدیمی به عنوان یک روش درمانی سنتی دارد، توسط طب مدرن مشخص شده است که دارای خواص ضد سرطان، ضد جهش زا، تعدیل کننده سیستم ایمنی و مشابه آنتی اکسیدان است. زعفران به عنوان رنگ پارچه و در عطرسازی به ویژه در چین و هند استفاده می شود.

به دلیل داشتن مواد ضد سرطان، سیستم ایمنی و سیستم عصبی را تقویت می کند. همانطور که کبد را تمیز می کند، سلول های مضر خون را نیز پاک می کند و خطر انسداد عروق را کاهش می دهد. گل زعفران ماهیچه های قلب را تقویت می کند و میزان بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ترکیبات زعفران از خراب شدن تعادل اسیدی که باعث ایجاد افسردگی در بدن می شود جلوگیری می کند. با توجه به این ویژگی، زعفران در زمینه سلامت روان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

زعفران

زعفران به دلیل خواص آنتی اکسیدانی موثر برای دستگاه گوارش مفید است. از آنجایی که زعفران سرشار از پتاسیم است، به حفظ فشار خون در سطوح سالم کمک می کند.

محتویات زعفران برای سلامت پوست نیز مفید است. در ماسک های زعفران برای پاکسازی پوست و حفظ جوانی آن بسیار استفاده می شود.

زادگاه زعفران که یکی از گران ترین ادویه های دنیاست، جنوب غربی آسیا است. زعفران که در ایران، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نیز کشت می شود، به ویژه در صنایع شیمیایی و دارویی استفاده می شود.

به دلیل رنگ متمایز زعفرانی و بوی تند آن در تولید رنگ و عطر پارچه نیز کاربرد دارد. این گیاه که عطر و بوی غیر معمولی دارد به ویژه در غذاهای عربی رایج است. زعفران که عموماً در آناتولی به عنوان دارو استفاده می شود، امروزه ادویه مورد علاقه غذاهای هندی، ایرانی، اروپایی، مراکشی و آسیای مرکزی است.