خواص و کاربرد های بالینی کشف شده ی زعفران

Crocus sativus L که معمولاً با نام زعفران شناخته می شود و اجزای فعال آن در این بحث بیشتر درباره زعفران سرگل نگین قائنات پردازش می شود.
اثرات دارویی مفید مانند ضد تشنج، ضد افسردگی، اثرات پاک کننده رادیکال، یادگیری و اثرات بهبود حافظه و غیره زعفران یک گرمی نگین وجود داشته است.
حجم فزاینده ای از داده ها در مورد استفاده از زعفران در پایگاه های داده پزشکی در 20 سال گذشته در بررسی فعلی، نقاط قوت و ضعف برخی از کارآزمایی‌های بالینی در مورد اثرات دارویی مختلف زعفران مورد بحث قرار خواهند گرفت.
عصاره C. sativus در 8 کارآزمایی بالینی ضد افسردگی در مقایسه با دارونما یا برخی از داروهای ضد افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته است.
زعفران به عنوان یک داروی ضد افسردگی اثربخشی نشان داد. کارآزمایی های بالینی بر روی اثر ضد آلزایمر و غیره زعفران ايراني نشان داد.
که این دارو نسبت به دارونما مؤثرتر و به اندازه دونپزیل مؤثر است کارآزمایی بالینی در مورد ضد خارش و پوست صورت محرک اثرات مراقبت از پوست زعفران هر دو تایید کرد که زعفران صادراتی ایران ۱۴۰۱ موثرتر از تسکین دهنده.
در کارآزمایی بالینی دیگری ثابت شد که علاوه بر درمان کاهش وزن، زعفران می تواند دفعات میان وعده را کاهش دهد. بالینی کارآزمایی‌هایی که بر روی زنان مبتلا به قبل از قاعدگی انجام شد.
سندرم نشان داد که زعفران می تواند علائم رنج را بیشتر از دارونما و مشابه درمان های استاندارد کاهش دهد علاوه بر این، آزمایشات بالینی اضافی بر روی اثرات روی زعفران گزارش شده.
این گزارشات شامل بر اختلال نعوظ، آلرژی، سیستم قلبی عروقی و ایمنی. همچنین آن ایمنی، سمیت و فارماکوکینتیک انسانی هستند در اینجا بررسی شده است.
  • منابع:
    1. Clinical Applications of Saff ron ( Crocus sativus) and its Constituents: A Review
  • تبلیغات: 
    1. کابل برق را به جای ماکارانی مصرف کنید
    2. ثبت انحلال شرکت با مسئولیت محدود
    3. ظروف یکبار مصرف خود را با سرکه دوباره قابل استفاده کنید
    4. انتشار فیلم عجیبی که موجب گرانی مایع ظرفشویی شد