استفاده از بذر گندم سیروان در سرخ کردن مواد غذایی

گندم مهمترین محصول اصلی در مناطق معتدل است و در کشورهایی که در حال شهرنشینی و صنعتی شدن هستند، تقاضای فزاینده ای دارد.

بذر گندم سیروان علاوه بر اینکه منبع اصلی نشاسته و انرژی است، مقادیر قابل توجهی از تعدادی از اجزای ضروری یا مفید برای سلامتی، به ویژه پروتئین، ویتامین ها، فیبر غذایی و مواد شیمیایی گیاهی را فراهم می کند.

از این میان، گندم منبع مهمی از فیبر رژیمی است، به طوری که نان به تنهایی 20 درصد از مصرف روزانه را در بریتانیا تامین می کند، و رابطه خوبی بین مصرف فیبر رژیمی غلات و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی، نوع 2 وجود دارد. دیابت و انواع سرطان.

گندم تنوع بالایی در محتویات و ترکیبات اجزای مفید نشان می‌دهد و برخی وراثت‌پذیری بالایی دارند. از این رو، پرورش دهندگان نباتات باید بتوانند علاوه بر افزایش عملکرد محصول، مزایای سلامتی بیشتری را انتخاب کنند.

اهمیت اقتصادی گندم و سهم آن در رژیم غذایی انسان و دام قابل بحث نیست. ارقام موجود در حال حاضر میانگین تولید جهانی سالانه حدود 680 میلیون تن  را در دوره 5 ساله 2008 تا 2012 نشان می دهد که تقریباً 700 میلیون تن در سال 2011 تولید شده است.

بذر

این باعث می شود که این محصول سومین محصول مهم از نظر تولید جهانی باشد، ارزش مقایسه ای برای تولید دو غلات اصلی دیگر در مدت مشابه 704 میلیون تن برای برنج و 874 تن برای ذرت است.

با این حال، گندم در محدوده کشت خود بی رقیب است، از 67 درجه شمالی در اسکاندیناوی و روسیه تا 45 درجه شمالی در آرژانتین، از جمله مناطق مرتفع در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری. علاوه بر این، تقاضای فزاینده ای برای گندم در بازارهای جدید فراتر از منطقه سازگاری آب و هوایی آن وجود دارد.

افزایش تقاضای جهانی برای گندم مبتنی بر توانایی تولید محصولات غذایی منحصر به فرد و افزایش مصرف آنها با صنعتی شدن و غربی شدن است.

به طور خاص، خواص منحصر به فرد بخش پروتئین گلوتن به فرآوری گندم برای تولید نان، سایر محصولات پخته شده، رشته فرنگی و ماکارونی و طیف وسیعی از مواد کاربردی اجازه می دهد. این محصولات ممکن است برای تولید یا مصرف راحت‌تر از غذاهای سنتی باشند و بخشی از “سبک زندگی غربی” را تشکیل دهند.